اندیشه سازان کاوشگر داریس

در ميانه سال 1393 اندیشه سازان کاوشگر داریس، با نام گروه صنعتی اسکادا پا به عرصه وجود گذاشت. ‘گروهی فعالان با تجربه صنعت برق از دانش آموختگان کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک، مهندسی برق قدرت و مهندسی نرم افزار که در سالهای اخیر بصورت تخصصی در زمینه سیستمهای اتوماسیون صنعتی و اسکادا و نیز طراحی و توسعه نرم افزارهای تحت وب مشغول به فعالیت بودند ، بر آن شدند تا گامی در راستای بومی سازی این مقوله مهم برداند.

لذا بررسی و مهندسی معکوس نرم افزار های اسکادا در دستور کار اين شرکت قرار گرفت, فلذا در اين راستا محصولی با نام IR-SCADA منطبق بر آخرين تکنولوژی محصولات فناوری اطلاعات طراحی گرديد . در سال 1395 موفق گرديدیم برای اين محصول، دانش بنيان نوع يک را احراز نماييم . این شرکت هم اکنون مفتخر است در زمینه طراحی سیستمهای مانیتورینگ و کنترل تجهیزات استحصال داده و کنترل صنعتی (اسکادا) فعالیت می نماید

همچنين با عنايت به نياز صنايع به محصولات مانتورینگ انرژی و تحريم های موجود توسعه پاورآنالايزر انرژی برق در دستور کار شرکت قرار گرفت که خوشبختانه اين محصول نيز در سال 1399 دانش بنيان گرديد.
شرکت اندیشه سازان کاوشگر داریس از سال 1393 در زمينه مونيتورينگ انرژی موفق به اخذ  تاییدیه دانش بنیان برای دو محصول خود ازمعاونت محترم علمی و فناوری نهاد رياست جمهوری شده است.

پروژه های اجرا شده اندیشه سازان کاوشگر داریس:

نصب قابلیت قابلیت مدیریت خاموشی شبکه

از مهمترین اهداف توسعه سیستم اتوماسیون می توان به، بهبود شاخص های قابلیت اطمینان شبکه بویژه SAIDI  و  ENS، مدیریت وکنترل وضعیت کلی شبکه و افزایش قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری شبکه ، بلحاظ اهمیت این مهم ، کاهش مدت زمان و حجم خاموشی ها  با توجه به امکان کنترل از راه دور و عدم نیاز به  مراجعه به پست های توزیع برق بویژه  در شرایط  ترافیکی خاص شهر ، کاهش مراجعه مأموران مانور به پست های مذکور در راستای بهره وری حداکثری از نیروهای عملیاتی بویژه در شرایط های خاص و زمان های بحران و لزوم تسریع عملکرد، افزایش رضایت مندی مشترکان نسبت به بهبود کیفیت و کاهش خاموشی ها، اشاره کرد.

باتوجه به اهمیت دراختیار داشتن اطلاعات دقیق و به هنگام شبکه، دربخش های مدیریت شبکه و هم چنین اهمیت اطلاعات صحیح در مطالعات شبکه 20 کیلوولت ،  پروژه مانیتورینگ پارامترهای الکتریکی سکسيونرهای گازی منصوبه بر روی فیدرهای 20 کیلوولت با سامانه IRSCADA در يک پست های فوق توزیع جهت ارسال اطلاعات بهنگام وکنترل سکيونرهای منصوبه  آنلاین طراحی و اجرا شد .
از مهمترین اهداف کنترل و مانیتورینگ فیدرهای 20 کیلوولت می توان ، مدیریت بهنگام شبکه درمراکز کنترل شبکه، افزایش درصد دقت اطلاعات دریافتی از شرکت برق منطقه ای ، استفاده به جهت افزایش دقت در تهیه و تدوین برنامه ها و پروژه های سرمایه ای سالیانه شرکتهای توزیع برق  در بخش 20 کیلوولت، استفاده و کاربرد این اطلاعات دربخش های مختلف خدمات مشترکین، مهندسی و نظارت و بازار برق در شرکتهای توزیع برق ، نام برد.

پروژه مانیتورینگ و ونتیلاتور تونل نمونه

ونتیلاتورها و یا جت فن ها نوعی فن هستند که فشاری بالاتر ازهواکش های کانالی دارند و برای مصارف مختلفی از جمله تونلها و معادن تولید و بنا به نوع استفاده دارای مدلها و تیپ های متفاوتی هستند .این فنها در دو نوع کلی دمنده و یا مکنده و همچنین بنا به نوع موتور انها در دو نوع پنوماتیکی و یا الکتریکی تقسیم بندی می شوند.

همچنین ونتیلاتورها بسته به کاربرد دارای تیپهای متفاوتی از قبیل ونتیلاتورهای محوری و یا سانترفیوژ می باشند ونتیلاورهای تونلی که در معادن گازدار و یا تونلهای دارای گازهای قابل انفجار استفاده می شوند دارای موتورهای الکتریکی ضد انفجار و یا پنوماتیکی هستنددر ذیل به معرفی ومشخصات فنی این ونتیلاتورها می پردازیم که راهنمای شما در انتخاب صحیح می باشد.

با توجه به اهميـ اين ونتيلاتور های تونلی مانيتوئرينگ آنها ميتواند نقش حياتی در حفظ جان مسافران و کارکانان بخش تونلی داشته باشد.

اطلاعات تماس اندیشه سازان کاوشگر داریس :

آدرس: مشهد – بلوار پیروزی – بلوار دلاوران – بین دلاوران 7 و 9 مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی
شماره های تماس: 05138768388
ایمیل: Info@irscada.ir

آنالیز وب سایت اندیشه سازان کاوشگر داریسپ ( irscada.ir ) :

بررسی وب‌سایت در who is :

در این قسمت به بررسی وضعیت هاست وب سایت اندیشه سازان کاوشگر داریس پرداخته ایم:

سرور شما در کشور ایران می‌باشد و در حال حاضر 275 وب سایت دیگر به طور همزمان از سرور مذکور استفاده می کنند. که این موضوع مناسب نمی‌باشد و ممکن است موجب پیش آمدن مشکلاتی از قبیل:

کند شدن سرعت وب سایت، ایجاد سئو منفی به واسطه تاثیر گذاری عملکرد دیگر وب سایت ها به سئو سایت شما (عدم توانایی برای پاسخگویی به بازدید کاربران در یک زمان و… می باشد.)

بررسی ریسپانسیو سایت:

بررسی تایید امنیتی گوگل برای سایت:

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این تایید امنیتی برای وب سایت فعال نیست و باعث کاهش عملکرد:

1. فرایند سئو
2. نمایش به موتورهای جستجو و همچنین نمایش به کاربران توسط موتورهای جستجو می شود.

بررسی gtmetrix در سایت:

در این قسمت خلاصه گزارشی از وضعیت ساختار وب سایت ارائه می شود.

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید :

امتیاز های مربوط به سرعت صفحه دارای امتیاز F (41%)  می‌باشد که این مناسب نمی‌باشد و با بهینه سازی تصاویر و فایل های استاتیک اعم از کد های css و جاوا اسکریپت این امتیاز بهبود میابد.

سرعت بارگذاری صفحه اول 6.5 ثانیه می باشد که زمان مناسبی می‌باشد.

بررسی backlinks در سایت:

وجود بک لینک ها کمک بسیار شایانی به اعتبار وب سایت می کند و باعث می شود که وب سایت در نظر موتورهای جستجو موجه و حرفه ای تر جلوه کند و نتیجه‌ ی این فرآیند در رتبه بندی و تمایل موتورهای جستجو برای نشان دادن وب سایت به کاربر به عنوان یک نتیجه ی عالی و تایید شده، بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *